Praca zdalna – ćwiczenia dla pracujących przy komputerze

sygnet_form

Siedzący tryb życia jest domeną osób, które na co dzień pracują przy biurku. Wiele godzin spędzonych przed komputerem daje się we znaki nie tylko naszym oczom, ale także kręgosłupowi, ramionom oraz nogom. Skutki takiej pracy są odczuwalne niezależnie od wieku – odpowiadają one za drętwienie kończyn, bóle stawów czy ogólne poczucie sztywności ciała. W dłużej perspektywie praca biurowa powodować problemy z krążeniem czy wady postawy. Remedium na te dolegliwości są ćwiczenia dla pracujących przy komputerze. Zapraszamy do zapoznania się z naszymi propozycjami ćwiczeń dla pracowników biurowych!

Jakie ćwiczenia dla pracujących przy biurku?

Proste ćwiczenia dla osób pracujących przy biurku powinny być wykonywane przynajmniej kilka razy w ciągu dnia. Każdorazowe rozciąganie mięśni nie powinno zająć więcej niż 5 minut, a część ćwiczeń może być wykonywana nawet bez wstawania z krzesła. Ten mini-trening możesz przeprowadzić zarówno w trakcie przerwy od pracy, jak i podczas wypełniania swoich codziennych obowiązków.


Proste ćwiczenia do wykonania w biurze

Rozciąganie możesz zacząć od górnych partii ciała. Do wykonania tego ćwiczenia nie musisz wstawać od biurka. Przechyl głowę maksymalnie na bok tak, jakbyś chciał dotknąć uchem ramienia. Nie podnoś barków i ściągnij łopatki. Teraz podnieś rękę i umieść dłoń na uchu. Staraj się delikatnie docisnąć głowę do ramienia. Powinieneś poczuć rozciąganie kręgosłupa szyjnego. Pozostań w tej pozycji przez około pół minuty, a potem powtórz to samo na drugą stronę.

Teraz pora rozciągnąć barki. W stale wyprostowanej pozycji unieś ręce do góry, a następnie zegnij jedną rękę w łokciu tak, aby dotknąć pleców dokładnie między łopatkami. Drugą ręką złap za zgięty łokieć i staraj się przyciągać go do środka. Przytrzymaj przez kilkanaście sekund, a potem powtórz na drugą stronę. Na koniec możesz wykonać parę okręgów ramionami w przód i tył, aby rozluźnić mięśnie.

Teraz wstań z krzesła i stań przy ścianie w miejscu, w którym nie będziesz nikomu przeszkadzać. Rozstaw nogi na szerokość ramion, a dłonie oprzyj o ścianę na wysokości barków. Pochylaj się do momentu, aż poczujesz opór oraz przyjemne rozciąganie. Teraz ustaw się plecami do ściany tak, aby jak największa część kręgosłupa dotykała płaskiej powierzchni. Wyprostuj ręce wzdłuż ściany i na zmianę podnoś je i opuszczaj. Taką serię powtórz parę razy. 

Samodzielnie możesz wykonywać również ćwiczenia rozciągające nadgarstki. Proste rozciąganie dłoni kilka razy dziennie pozwoli Ci uniknąć bolesnego zwyrodnienia nadgarstka.


ćwiczenia dla pracujących przy komputerze

Ćwiczenia przy pracy zdalnej - jak wykorzystać domową przestrzeń, aby rozluźnić mięśnie?

Osoby, którym skutki pracy zdalnej dokuczają znacznie mocniej, mogą zdecydować się na bardziej kompleksowe ćwiczenia angażujące więcej partii mięśniowych. Ćwiczenia przy homeoffice powinny być wykonywane od dwóch do trzech razy w tygodniu. Są to przede wszystkim aktywności wzmacniające kręgosłup i rozciągające mięśnie. Poleca się je nie tylko osobom pracującym przy biurku, ale także wszystkim, dla których ból kręgosłupa lędźwiowego jest sporym problemem.

 

ćwiczenia przy homeoffice

 

Przykładowe ćwiczenia na rozciąganie kręgosłupa w domu

Połóż się na płasko twarzą do podłogi. Teraz podeprzyj się dłońmi na wysokości klatki piersiowej i powoli prostuj dłonie, unosząc tors do góry. Nogi trzymaj na podłodze i nie odrywaj kolan od ziemi, patrz przed siebie. Wytrzymaj w tej pozycji przez około minutę. 

Teraz ustaw przed sobą krzesło i klęknij przy nim. Oprzyj łokcie o siedzisko, a głowę pochyl i zatrzymaj na wysokości barków. Skoryguj swoją pozycję tak, by utrzymać kąt prosty między dolną partią ciała a tułowiem. Staraj się delikatnie przyciągać tors do ziemi, podpierając się na zgiętych łokciach. Powinieneś poczuć przyjemne rozciąganie w okolicy łopatek i barków. 

Powyższe ćwiczenia dla pracujących przy komputerze to tylko kilka propozycji, które możesz wykorzystać w walce z bólem mięśni i stawów. Nie zapominaj, że podobne treningi powinny być wykonywane codziennie. Uchronią Cię one przed przyszłymi problemami zdrowotnymi i dadzą ukojenie podczas codziennej pracy. Jeśli problemy się utrzymują, warto skonsultować się z ortopedą – a w niektórych przypadkach potrzebny może być neurochirurg